Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej
Nowy tryb udostępniania informacji publicznej – do ponownego wykorzystywaniazostał wprowadzony 28 grudnia 2011 r., kiedy weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 204 poz. 1195).
Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej rozumiane jest jako wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji publicznej lub każdej jej części, będącej w posiadaniu podmiotów zobowiązanych niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż jej pierwotny publiczny cel wykorzystywania, dla którego informacja została wytworzona (art. 23a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.).
Tryb ponownego wykorzystywania informacji występuje więc wtedy, gdy informacja pozyskana od urzędu będzie użyta w celu powstania nowego produktu, dobra, bądź usługi, np. różnego rodzaju zestawień, map, baz danych.
Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej wytworzonej w Urzędzie Miasta Sulejówek zostało uregulowane Zarządzeniem Nr 33/2012 Burmistrza Miasta Sulejówek z dnia 16 marca 2012 r. w sprawie określenia warunków ponownego wykorzystywania informacji publicznej.